Dat is maandag bekendgemaakt.

De site is in 2005 opgericht door Arianna Huffington en sindsdien uitgegroeid
tot één van de grootste sites van Amerika. Maandelijks trekt ze 25 miljoen
bezoekers met een mengsel van serieus en licht nieuws.

De site combineert nieuws van andere sites met eigen informatie en een leger
van 5.000 bloggers, onder wie talloze bekende Amerikanen. De eigen redactie
is niet groter dan een zeventigtal mensen.

Oprichtster Arianna Huffington treedt toe tot het management team van AOL. Zij
wordt algemeen hoofdredacteur van het bedrijf.

Vijf keer omzet
AOL maakte zich 14 maanden geleden los van TimeWarner, het bedrijf waarmee
het ooit fuseerde tot ’s wereld grootste mediabedrijf. AOL, begonnen als
provider, was indertijd een gigant op internetgebied, maar verloor de
afgelopen jaren terrein.

Sinds de verzelfstandiging timmert het bedrijf weer aan de werk in een poging
om naast Yahoo, Google en Facebook een van de grootste internetbestemmingen
te blijven. Afgelopen najaar kocht het al het populaire IT-blog TechCrunch.

Volgens het blog All Things Digital verwachtte de Huffington Post dit jaar een
omzet van 65 miljoen dollar. AOL betaalt dus circa vijf keer de omzet; 300
miljoen van de betaalde 315 miljoen is in cash.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl